Turismul medical îşi va menţine un nivel ridicat de creştere şi în anii următori, spune Constantin Alexandru, preşedintele Asociaţiei Române de Turism Medical. Astfel, această activitate ar putea genera până în 2015 venituri de 500 de milioane de euro pe an, conform estimării companiei de cercetare de piaţă Insight Market Research Solutions.
Dinamica turismului medical este ridicată dacă o raportăm la alte pieţe sau segmente de piaţă. După venirea crizei, orice business care are o creştere de două cifre (adică peste 10%) este considerat unul extrem de atractiv. De exemplu, serviciile private de sănătate urmează să crească în perioada următoare cu 5-10% pe an, în funcţie de segmentul pe care sunt poziţionate.
Pacienţii străini sunt atraşi în România de preţurile mai mici la servicii medicale care nu sunt decontate în ţările lor de origine. ”Casele de asigurări din Europa au redus tot mai mult pachetele de bază (serviciile decontate de stat – n.red.). Preţurile pentru serviicile nedecontate sunt extrem de mari”, explică preşedintele ARTM care reuneşte atât operatori de turism, cât şi furnizori de servicii medicale. Străinii vin în România în special pentru pentru tratamente de stomatologie, oftalmologie, ortopedie, chirurgie plastică, bariatrică sau cardiacă.
De asemenea, şi pacienţii români vor creşte turismul medical din alte state europene, după intrarea în vigoare a directivei europene care le permite să se trateze în orice spital privat sau de stat din Uniunea Europeană. Din octombrie 2013, potrivit noii directive, serviciile medicale primite de pacienţii români în alte state vor fi decontate parţial de stat.
România nu este atractivă doar prin preţurile scăzute ale serviciilor (de exemplu, cu 60% mai mici decât în Anglia), ci şi pentru staţiunile balneoclimaterice. Aici, străinii beneficiază pe lângă tratamentele propriu-zise (fizioterapie