* a spus solistul Operetei din Bucureşti, Cătălin Petrescu
Baritonul Cătălin Petrescu, fost elev al Liceului de Artă, născut la Brăila, se întoarce pe scena Teatrului Maria Filotti, vineri, de la ora 19.00, ca solist în spectacolul "Paris, Mon Amour" al Teatrului Naţional de Operetă "Ion Dacian" din Bucureşti. În 2000 a absolvit cursurile liceului de Artă din Brăila, iar în 2004 Universitatea Naţională de Muzică din Bucureşti. Pe scenă a urcat încă de când era elev în clasa a IX-a, în spectacolul-legendă "Chira Chiralina", unde a interpretat rolurile: Miu, Epaminonda şi Palicar. A mai jucat în "Clubul adolescenţilor" şi "Tarara Bumbia". Acum este solist la Opereta din Bucureşti. În 2003 a luat Premiul special al juriului la Concursul Internaţional de Canto "Hariclea Darclee".
- Primul contact oficial cu lumea teatrului l-ai avut cu prilejul montării Chirei Chiralina. Ce a însemnat participarea ta la acel proiect?
- Pe scurt, aş spune poarta de intrare în această lume. A fost un spectacol total. Chira avea o emoţie aparte. Te prindea şi te făcea să-ţi doreşti să te fi născut în Brăila. Spectacolul a avut un enorm succes. Am fost în turnee, la festivaluri de teatru. Peste tot triumf. Ultimul spectacol l-am jucat la Marsilia, în turneu, la Teatrul Tourski, cu mare succes... Mi-a plăcut foarte mult poezia, metafora acestui spectacol, care era o bijuterie lucrată în filigran de meşterii brăileni Cătălina Buzoianu, Dragoş Buhagiar, Nicu Alifantis, Mălina Andrei. Aşa l-am descoperit pe Panait Istrati. Doamna Buzoianu m-a făcut să citesc mult din opera lui Istrati, mi-a deschis orizontul în primul rând prin scenariul ei, care nu rămâne doar la Chira, are poveştile lui Stavru, Neranţula. Apoi, călătoria mea cu «Chira Chiralina» a însemnat descoperirea unei lumi ce se ascundea în mine, dar nu avea curajul să iasă. În acest spectacol am descoperi