În ultimii ani, piaţa muncii din ţara noastră a fost grav “atinsă” de problemele economice ale companiilor, iar mii de români au rămas fără joburi. Astfel, găsirea unui loc de muncă e o adevărată provocare, iar mulţi “aspiranţi” încearcă să fenteze angajatorii. Pentru a depista aceste “erori”, o tânără a inventat... “poliţia” CV-urilor. În ultimii ani, piaţa muncii din ţara noastră a fost grav “atinsă” de problemele economice ale companiilor, iar mii de români au rămas fără joburi. Astfel, găsirea unui loc de muncă e o adevărată provocare, iar mulţi “aspiranţi” încearcă să fenteze angajatorii. Pentru a depista aceste “erori”, o tânără a inventat... “poliţia” CV-urilor.
Irina Arsene are 34 de ani, după facultate a urmat cursurile Şcolii de Business Româno-Canadiene din Bucureşti, iar în 2011 a devenit director certificat de Institutul de Directori din Londra. A călătorit în toată lumea şi a avut roluri executive în mai multe companii. “Indiferent dacă am fost simplu angajat, acţionar sau director, mi-a plăcut să lucrez direct cu oamenii, să identific talentul şi să ajut la dezvoltarea lui”, mărturiseşte Irina.
Tocmai legat de această latură, de dezvoltare profesională, a înfiinţat prima companie din România specializată în verificarea trecutului angajaţilor. “Noi nu vrem să «prindem» pe nimeni, ci ajutăm candidaţii să îşi confirme onestitatea. Vrem să reducem procentul românilor cu minciuni în CV. Am constatat că frecvent apar diferenţe la perioadele de timp asociate unui job, pentru a ascunde o pauză între două servicii.
De asemenea, depistăm «erori » legate de forma de învăţământ absolvită, diploma obţinută şi exagerări în descrierea rezultatelor la foştii angajatori”, explică tânăra. Verificările se fac doar cu acordul persoanei vizate. Firmele ce sunt interesate să plătească pe cineva specializat care să controleze atent istoricul profesional al pot