Nu e nevoie să cumpăraţi maşini extrem de economice pentru a scădea consumul de carburant. E suficient să fiţi atenţi la câteva trucuri care vă vor ajuta să consumaţi mai puţină benzină - sau motorină, după caz.
Nicio tehnologie din lume, indiferent cât de spectaculoasă sau de inovatoare este, nu va putea să-şi întreacă creatorul. Indiferent de câte inovaţii beneficiază maşina, tot factorul uman determină bunul mers al lucrurilor, în speţă consumul de carburant. Evident, lucrurile merg perfect atunci când omul învaţă să folosească în mod corect tehnologia. Iată câteva lucruri esenţiale care determină apetitul mai mic sau mai mare al unui motor. Unele sunt de bun simţ, dar nu sunt aplicate. La altele poate nu v-aţi gândit...
Uşor cu pedala de acceleraţie
Dacă şoferul are piciorul greu, toate sistemele inteligente de pe maşină vor înţelege lucrul acesta şi se vor comporta în consecinţă. Aşadar, modul sau stilul de şofat al fiecăruia dintre noi va avea un impact substanţial asupra consumului, adică al buzunarului. Un stil agresiv va duce la un consum „agresiv”, dar şi la uzarea prematură a turbinei şi a altor componente ale motorului.
Fizica elementară arată că energia necesară pentru a accelera creşte cu pătratul vitezei. În termeni laici asta înseamnă că, dacă accelerezi de la 0 până la 60 km/h, vei consuma semnificativ mai mult decât dacă accelerezi doar până la 50 km/h! Cât de mult? Cu peste 44% mai mult, pentru o diferenţă insesizabilă de viteză!Şi de ce să accelerezi puternic, dacă oricum te vei opri la următorul semafor? Cu alte cuvinte, cu cât vei limita acceleraţia, cu atât consumul tău va fi mai mic. Parizienii şi ceilalţi şoferi din marile oraşe vestice merg în general cu 40-50km/h, chiar şi dacă bulevardele sunt relativ libere. Noi suntem mai deştepţi şi ne înfigem cu 70-80 km/h până la următorul semafor. De ce?
Ţine motor