De la începerea lucrărilor la tronsonul autostrăzii care va traversa judeţul Hunedoara, peste două milioane de tone de steril provenit de pe halda de la marginea municipiului au fost livrate constructorilor autostrăzii. Anul acesta, livrările de steril au fost reluate.
Adrian Calimente, managerul societăţii care administrează halda de steril a combinatului Arcelor-Mittal din Hunedoara, spune că în cursul acestui an un volum impresionant de zgură provenit de pe haldă va fi folosit de constructorii autostrăzii.
„Anul acesta se reiau transporturile de zgură pe şantierul autostrăzii Deva – Orăştiei. Vor fi livrate aproximativ 400.000 de tone de zgură”, a declarat Adrian Calimente. Potrivit acestuia, zgura este un material viabil pentru a fi folosit în structura autostrăzii şi, totodată, transporturile sunt un mod prin care hunedorenii vor scăpa de muntele de steril de la marginea municipiului.
Afaceri de milioane de euro
Există însă şi nemulţumiri legate de transporturile de steril: camioanele încărcate cu material vor ocupa din nou drumul judeţean care leagă Hunedoara de municipiul Deva şi vor creea disconfort, la fel ca în anii trecuţi, şoferilor. De asemenea, până când transporturile de zgură pentru şantierul autostrăzii nu vor fi încheiate, drumul judeţean nu va intra în restaurare.
În ultimii ani halda de zgură a reprezentat o afacere de milioane pentru concesionarii ei. Zgura e folosită pentru terasamentul drumurilor, dar şi de societăţile care fac săpături pentru a extrage fierul vechi din haldă. Patronii acestora s-au îmbogăţit într-un ritm alert din afacerile cu fier vechi.