Düsseldorf, 20 martie 2013 – METRO Cash & Carry și-a continuat creșterea vânzărilor, în anul financiar 2012, prin expansiunea rețelei sale internaționale, care cuprinde 29 de țări. În 2012, vânzările au crescut cu 1,7%, ajungând până la 31,6 miliarde Euro, la această tendință pozitivă contribuind Rusia, China și mai ales Turcia. Vânzările Like-for-like au crescut cu 0,2%. Ajustate în urma închiderii magazinelor Makro UK (Marea Britanie), veniturile au crescut cu 3,2%. Profitul înainte de dobânzi și impozite (EBIT), înainte de a lua în calcul factorii speciali, a scăzut cu 17,5%, până la 947 milioane Euro. Acest declin a fost determinat, printre altele, de investițiile companiei privind creșterea valorii clienților.
Cota vânzărilor internaționale la METRO Cash & Carry a crescut din nou, de la 83,5% până la 84,5% în 2012. Pe piața sa internă, în Germania, vânzările au scăzut cu 3,3%, până la 5 miliarde Euro, în principal ca urmare a optimizării portofoliului de magazine, prin închiderea a 10 magazine în trimestrul al patrulea din anul 2011, precum și a rezultatului mai slab al activităților pe segmentul non-food. Vânzările Like-for-like au scăzut cu numai 0,7%.
În anul 2012, METRO Cash & Carry a reușit să adauge la vasta rețea internațională a companiei un număr de 46 de piețe din toate regiunile în care operează. Numai în China au fost deschise 12 magazine, înregistrându-se cel mai bun record din istoria firmei în ceea ce privește deschiderea de noi magazine pe piața unei țări. În timp ce şi-a menținut ritmul de extindere în Europa de Est, compania a mai deschis noi magazine și în Franța, Belgia, Italia și Spania. După închiderea a 30 de magazine Makro UK, METRO Cash & Carry avea funcționale, la sfârșitul anului 2012, un număr de 743 de magazine în 29 de țări.
METRO Cash & Carry a pus în aplicare, în mod consecvent, în cursul anul