Reprezentanţii TP-LINK, unul dintre ce mai importanţi producători la nivel global pe piaţa echipamentelor wireless, au anunţat, miercuri, deschiderea unui birou de reprezentare şi a unui centru logistic la Bucureşti. Centrul va fi un hub regional care va asigura distribuţia şi suportul tehnic pentru produse TP-LINK pentru clienţii din Europa de Sud-Est, respectiv Bulgaria şi ţările din zona Adria, potrivit oficialilor TP-LINK. Chinezii au hotărât să deschidă acest birou în România ca urmare a creşterii vânzărilor din Europa de Est. Practic, poziţia geografică a României reprezintă un mare atuu pentru companie. Astfel, biroul din Bucureşti va deveni al doilea centru de coordonare, după cel din Polonia, al afacerilor TP-LINK din Estul Europei. “România este a doua cea mai importantă piaţă după vânzările de echipamente de reţea din Europa de Est, după Polonia şi a cincea la nivel global în funcţie de viteza de Internet. Astfel, decizia deschiderii unui birou local şi a unui centru logistic aici se datorează atât potenţialului extraordinar de dezvoltare pe care piaţa locală îl are, cât şi poziţiei geografice care facilitează interacţiunea cu distribuitorii şi clienţii noştri din regiune. În plus, piaţa a ajuns la maturitate, iar conectarea la internet şi accesul rapid la informaţii au devenit servicii disponibile pentru marea parte a populaţiei”, a declarat Hermes Song, directorul general al TP-LINK România. Cifra de afaceri a TP- LINK în România
Chinezii nu vor deschide doar un birou, dar şi un depozit, care, potrivit estimărilor, în primul an de funcţionare va livra cel puţin 1,5 milioane de unităţi, dintre care aproximativ 35% vor fi destinate pieţei locale.
Depozitul va deservi mai multe state est-europene: Bulgaria, Serbia, Bosnia-Herţegovina, Albania, Macedonia şi Muntenegru.
În prezent, 80% din vânzările producătorului chinez în România sunt reprez