SX4, unul dintre cele mai populare modele ale japonezilor de la Suzuki, va fi lansat într-o nouă generaţie, care ţinteşte un segment superior.
Încă de la prima generaţie, SX4 a mizat pe o aparenţă de pseudo-SUV, deşi variantele cu tracţiune faţă erau hatchbackuri cât se poate de clasice. Caroseria supraînălţată (peste 1,5 m, indiferent de versiune), ornamentele de protecţie ale caroseriei şi disponibilitatea tracţiunii integrale l-au propus, în aceeaşi măsură, şi ca un crossover care concura într-o cu totul altă categorie de vehicule. Un fel de automobil 2 în 1, dacă vreţi.
Noul model, lansat anul acesta la Salonul Auto de la Geneva, îşi doreşte să renunţe la această linie pentru a-şi dezvolta mai mult latura de “SUV”. Şi nici nu este de mirare având în vedere succesul pe care continuă să-l înregistreze automobilele de tip “crossover”, în special la nivel european. Dimensiunile exterioare ale lui SX4 au migrat din zona superioară a clasei mici până în cea compactă. Lungimea este mai mare cu 15 cm (4,3 m), iar ampatamentul a crescut şi el cu 10 cm (2,6 m). Drept urmare, japonezii promit un spaţiu interior sporit şi un portbagaj sensibil mai mare (volumul a crescut de la 270 la 430 de litri).
Inspirat de un concept-car
Suzuki spune că designul este inspirat (din păcate nu suficient de mult, ne permitem să adăugăm) din conceptul S-Cross prezentat în 2012 la Salonul Auto de la Paris. Totuşi, exceptând farurile supradimensionate, caroseria este echilibrată şi nu prezintă motive de controversă. Personalitatea este destul de discretă, însă nu trebuie uitat că Suzuki nu s-a remarcat, de-a lungul timpului, prin designul modelelor sale, ci mai degrabă prin fiabilitatea excelentă, dublată de caracteristici moderne.
Habitaclul este în aceeaşi linie, dezvăluind forme curate şi ornamente discrete care împrospă