În ziua de astăzi taximetria nu mai este o afacere tocmai rentabilă. O recunosc şi taximetriştii, care recunosc că sunt nevoiţi a sta şi câte două ore într-o staţie până apare un client care face o deplasare de 5 lei. Preşedintele Sindicatului Şoferilor din Maramureş, Cosmin Lakatos a declarat, pentru citynews.ro, că încasările din taximetrie faţă de anii 2007-2008 a scăzut cu până la 80%, lucru extrem de grav.
Cât priveşte o eventual mărire a tarifului per kilometru, discuţii sunt, însă creşterea preţului cerut per kilometru ar duce la o cădere şi mai accentuată a activităţii de taximetrie.
“La nivelul judeţului Maramureş, şi îndeosebi la nivelul municipiului reşedinţă de judeţ, numărul taximetrelor este undeva la 615 oficiale. Preţurile practicate acum sunt undeva între 1,9 lei şi 1,99 lei per kilometru. În comparaţie cu anii în care economia maramureşeană era foarte dezvoltată şi clienţii aveau unde să meargă, pentru că se grăbeau la serviciu, cu copiii la şcoală ş.a.m.d., încasările în comparaţie cu anii 2007 sau 2008 au scăzut undeva cu 70-80%.
Dacă ne referim la preţul practicat atunci per kilometru şi cât este el acum, atunci era 1,18 lei – 1,3 lei şi acum e 1,9 sau 1,99 lei. Preţul a urcat, dar a urcat şi preţul combustibilului care în 2007-2008 era între 2,5 şi 3 lei/l, la motorină, dacă ne referim la un anumit sortiment de combustibil, iar încasările au scăzut cu până la 80% faţă de anii 2007 sau 2008.
În condiţiile în care economie băimăreană a scăzut foarte mult, nu este rentabil să faci taximetrie. Dacă s-ar mişca ceva, atunci ar fi rentabil. Dacă am face un studi de caz, la nivel naţional tariful ar trebuie să fie, dacă ne referim la toate cheltuielile care sunt cu Dacia Logan, nu alt tip de maşină, tarifele ar trebui să fie între 2,6 şi 2,8 lei per kilometru în oraş.
Discuţii sunt cu privire la modificarea preţurilor. Unii cr