Dacă infrastructura este la pământ, măsurile luate pentru siguranţa în trafic sunt pozitive şi au o rată de aplicabilitate crescută. Aceasta este concluzia referitoare la România a unui raport al O.M.S.
Organizaţia Mondială a Sănătăţii a lansat zilele trecute Raportul privind starea globală a siguranţei rutiere 2013, bazat pe informaţii culese în anul 2010, din 182 de ţări, reprezentând aproape 99% din populaţia lumii, şi care va servi ca bază pentru “Deceniul de acţiune pentru siguranţa rutieră 2011 - 2020”, al cărui obiectiv este prevenirea a cinci milioane de decese în accidente rutiere, până în 2020.
“Cu suficientă voinţă politică, decesele din traficul rutier pot fi evitate. Asta arată, de fapt, studiul. În susţinerea «Deceniului de Acţiune pentru Siguranţa Rutieră», Guvernele din întreaga lume şi-au arătat angajamentul politic de a face drumurile mai sigure în lume. Iar acest deceniu oferă o platformă unică prin care se abordeză această problemă. Provocarea este de a menţine acest angajament şi de a spori ritmul de schimbare”, spune dr. Margaret Chan, directorul general al Organizaţiei Mondiale de Sănătate.
Raportul analizează în ce măsură ţările studiate pun în aplicare o serie de măsuri eficiente de siguranţă rutieră, folosind o metodologie standardizată, şi dacă aceste state au legi de siguranţă rutieră care să poată ţine sub control mai mulţi factori de risc cum ar fi conducerea sub influenţă băuturilor alcoolice, viteza, portul căştii de motocicletă, al centurii de siguranţă şi utilizarea scaunelor pentru copii. Raportul indică, de asemenea, dacă ţările au o strategie naţională care stabileşte obiective măsurabile pentru a reduce numărul de persoane ucise sau grav rănite pe în trafic.
La nivel internaţional, potrivit aceluiaşi document al O.M.S., în 2010 peste un milion de oameni au m