PARADOX Desi se bagã bani în reabilitatea lui, dar, de când se tot fac reparatii, parcã se surpã si mai rãu, Muzeul Municipal al Husului nu pare sã mai reziste multã vreme! O frânturã de istorie a orasului, care din 1993 este închis publicului, din cauză cã zidurile sale au ajuns în ruinã, fie din pricina ignorantei, fie din cauza unei ciuperci, denumitã popular “cancerul clãdirilor”. Culmea este cã, desi în ruinã de ani de zile, muzeul figureazã primul pe lista obiectivelor turistice importante ale orasului, pe care Primãria le-a trecut într-unul din cele mai ambitioase proiecte ale sale, “Promovarea produselor turistice ale zonei Husi”! Si poate cã nu ar fi fost o problemã mentionarea acestei clãdiri deteriorate ca fiind “important obiectiv turistic al Husului”, dacã pentru actiunile de promovare, efectuate în cursul anului 2012, nu s-ar fi cheltuit peste 9 miliarde de lei vechi. În bilantul acestui proiect, privit cu destul scepticism de huseni, încã de la momentul initierii lui, se mentioneazã cã, odatã cu aceastã investitie importantã, la Husi ar fi venit nu mai putin de…6300 de turisti. Totusi, nimeni nu i-a vãzut! Dupã parcul de la “Recea”, cu celebrul sãu tobogan de peste 600 de milioane de lei vechi, un alt proiect stârneste dispute aprige în CL Husi: “Promovarea produselor turistice specifice zonei Husi”. Alte cheltuieli haotice, strigã opozantii primarului Ioan Ciupilan, care îi reproseazã acestuia cã a dat toate miliardele pe…nimic! “Domnule primar, ca sã promovati Husul, ati dat 5, 5 lei fãrã TVA, pe un pix, când la orice butic, un pix costã 50 de bani sau un leu, cum e posibil, domnule primar?
Vrem si noi niste explicatii. Stim si noi cât costã un banner, cât costã o brosurã de prezentare a Husului. Ce s-a fãcut cu aceste peste 9 miliarde de lei vechi?”, a spus consilierul Aurel Cãciulã, la ultima sedintã de CL. Primarul Ioan Ciupilan a