Târgului Mierii de la Blaj a reunit astăzi peste 150 de producători din toată ţara dar şi din străinătate. Printre numeroasele standuri ale producătorilor români s-au aflat de această dată şi producători din Polonia, Ungaria, Bulgaria, Rep. Moldova, Slovacia, Finlanda, Olanda, Serbia. Ca un lucru divers la eveniment a fost prezentă şi o delegaţie din China, venită să testeze piaţa mierii din România. Târgul a strâns joi la Blaj câteva mii de vizitatori, mulţi dintre ei apicultori veniţi din toată ţara pentru a vedea noutăţile din acest domeniu. Trebuie amintit faptul că la eveniment au participat oficiali ai APDRP şi APIA, pentru a promova Campania “APDRP vine în satul tău” care a fost lansată cu ocazia acestui eveniment la nivelul judeţului Alba.
„Preţurile la miere au crescut uşor, dar sunt dictate de piaţa internaţională. Mierea românească pleacă în toată Europa, principalul beneficiar este Germania, dar şi în Spania, Franţa, dar pleacă şi în alte ţări din afara Uniunii Europene. Avem chiar nişte parteneri care au venit pentru prima dată din Israel şi care importă miere din România. Mai pleacă în Japonia, Canada. Aproximativ 70% din producţie merge la export, restul pentru piaţa internă. În general mierea românească este folosită în străinătate pentru consum, dar şi pentru industria cosmetică. Noi avem partener în Japonia căruia îi dăm miere pe care o foloseşte în proporţie de 90% în producţia de cosmetice”, a precizat Victor Mateş, organizatorul principal al târgului.
La rândul său, primarul Gheorghe Rotar ne-a declarat: “Deja a devenit o tradiţie această sărbătoare şi mă bucur foarte mult. Cred că timp de două zile polul mierii româneşti se află la Blaj ţinând cont de numărul mare de expozanţi, peste 150, şi de numărul de ţări care au reprezentanţi la acest târg, respectiv 12, nu numai din Europa, anul acesta avem şi din China. De la an la an numărul