Reabilitarea căii de rulare a tramvaielor se face cu fonduri europene şi va dura circa doi ani, timp în care Primăria Craiova trebuie să găsească soluţii şi pentru modernizarea tramvaielor
Muncitorii de la Societatea de Construcţii în Transporturi (SCT) Bucureşti au început, de săptămâna aceasta, lucrările de reabilitare a liniei de tramvai pe bulevardul Decebal din Craiova, sectorul cuprins între Pasajul Electroputere şi intersecţia cu strada Caracal. Pe această porţiune, în lungime de 1.630 de metri, se va înlocui calea dublă de tramvai, montându-se în loc un sistem de rulare performant, asemănător cu cel care există pe pasajul suprateran din centrul Băniei.
Linii carosabile
Şinele vor rămâne tot pe mijlocul străzii, dar vor fi aduse la nivelul carosabilului. Linia reabilitată va produce mai puţin zgomot la trecerea tramvaielor. Linia aeriană de contact nu va suporta însă modificări, deci nu vor fi montaţi stâlpi pe mijlocul străzii, între cele două sensuri de mers.
„Se va executa o casetă de 6,5 m lăţime, la o adâncime de săpătură de circa un metru. Se face un dren de preluare a apelor pluviale, apoi se aşază toate straturile prevăzute în proiect, printre care un strat geotextil, o fundaţie de balast, un covor de cauciuc şi două straturi de beton, din care unul simplu, armat cu două rânduri de plasă, şi al doilea cu fibre, în care se va fixa şina. Între linii şi carosabil va fi turnat un mastic ce va face legătura cu strada. Soluţia este asemănătoare cu cea de pe pasajul suprateran, cu singura diferenţă că nu vor mai exista traverse, ci linia va fi încastrată şi prinsă în al doilea strat de beton, cu tot cu amortizoare şi prinderile elastice. Deasupra stratului de beton va exista un strat de şapte centimetri de asfalt, care va aduce liniile de tramvai la nivelul carosabilului, ca şi când ar fi încă o bandă pentru maşini“, a exp