Cele 22 de primării sălăjene care înregistrau arierate – datorii mai vechi de 90 de zile – la finele lunii ianuarie vor beneficia de un ajutor financiar de la bugetul judeţean pentru a-şi onora o parte din aceste restanţe, a anunţat joi Tiberiu Marc, preşedintele Consiliului Judeţean (CJ) Sălaj.
Potrivit spuselor sale, în 2013, administraţia judeţului va aloca în aceasă direcţie 984.000 de lei, fiecare dintre cele 21 de primării îndatorate va primi câte 55.000 de lei, cu menţiunea că în cazul celor cu arierate sub această sumă, diferenţa va fi folosită pentru dezvoltare.
“Pentru fiecare primărie cu arierate am prevăzut în proiectul de buget sume de bani, care nu acoperă integral valoarea totală, dar care pot fi folosite în această direcţie şi care vor diminua partea de dezvoltare”, a explicat oficialul sălăjean. În cazul celor nu-şi vor putea onora 85 la sută din obligaţiile financiare până la finalul lunii în curs, Tiberiu Marc menţionează că banii datoraţi vor fi reţinuţi din sumele ce li se cuvin de la bugetul de stat. “Totuşi, această măsură nu va înlătura în totalitate cauzele care le-au adus în această situaţie”, a mai spus preşedintele Consilului Judeţean.
Trei primării au reuşit să ia credit din Trezorerie
“Nu există nicio situaţie în care arieratele primăriilor să se datoreze unor proiecte finanţate de CJ Sălaj. Arieratele au apărut fie pentru că administraţiile locale şi-au angajat cheltuieli fără să realizeze venituri, fie pentru că au angajat cheltuieli pentru proiecte finanşate din fondurile Guvernului – cum sunt cele pe Ordonanţa 7, pe HG 577 ori pe Ordonanţa 40, fie din cauza unor proiecte cu finanţare europeană unde s-au înregistrat întârzieri de plată”, a opinat Marc.
Acesta a ţinut să atragă atenţia primarilor care “încearcă să transfere responsabilitatea arieratelor către CJ” că greşesc. “Angajamentele noastre de la