Gândula arătat că în spatele firmelor care ridică maşinile parcate neregulamentar în Bucureşti se află „băieţi deştepţi”, conectaţi la politicieni sau afacerişti influenţi. În 2012, aceste firme au încasat cel puţin 2 milioane de euro din ridicarea maşinilor, în timp ce la primăriile care le-au angajat să presteze acest serviciu au ajuns foarte puţini bani.
În replică la articolul gândul, oficiali din primării şi consiliile locale de sector au recunoscut că taxele pe care şoferii trebuie să le plătească sunt foarte mari în comparaţie cu veniturile medii ale unui român, acestea ajungând şi la 676 de lei în sectorul 6. Dacă în sectorul 4, există o intenţie la nivel declarativ a primarului Cristian Popescu Piedone, de a cere rezilierea contractului cu Autosal Expert, în sectorul 6, un consilier local care a fost angajat chiar de firma Ilcor Auto Eco susţine că „românul, dacă nu scoate din buzunar, nu simte”. În sectorul 1, taxele au fost reduse masiv, în urma renegocierii contractului cu firma CFR Transauto.
Autorităţile se apără invocând scuza că aceste contracte cu firmele de ridicări de maşini au fost încheiate prin hotărârile Consiliilor Locale, la iniţiativa Poliţiei Locale de sector, astfel că primarii nu ar fi avut cum să se opună. În consecinţă, o renegociere sau o reziliere a contractelor ar trebui să pornească tot din Consiliile Locale, însă deocamdată nu există intenţii clare în acest sens.
Sectorul 4. Piedone vrea reziliere
În sectorul 4, primarul Cristian Popescu Piedone intenţionează să ceară rezilierea contractului cu firma de ridicări auto Autosal Expert, au explicat pentru gândul surse apropiate primarului. Şoferii trebuie să plătească 496 de lei pentru a-şi recupera maşinile ridicate. În spatele firmei se află personaje conectate la afacerile cu petrol şi gaze, apropiate de PSD şi de fostul ministru al Industriilor de pe v