Conducerea Tarom a solicitat Administraţiei Prezidenţiale să precizeze dacă doreşte continuarea sau rezilierea contractului de închiriere a aeronavei utilizată de preşedinte, în condiţiile în care conducerea executivă are deja mandat pentru valorificarea aeronavei.
"A fost redactată o scrisoare, ieri sau alaltăieri, adresată Administraţiei Prezidenţiale, în care a fost expusă situaţia şi prin care s-a solicitat instituţiei să precizeze dacă doreşte continuarea actualului contract sau rezilierea", a declarat joi Dan Pascariu, preşedintele Consiliului de Administraţie al Tarom.
El a precizat că avionul respectiv, un Airbus A 310, nu este o "aeronavă prezidenţială" sau o "aeronavă a preşedintelui Băsescu", iar conducerea executivă a companiei are mandat să caute clienţi pentru valorificarea acesteia, în condiţiile costurilor de mentenanţă ridicate.
"Este o chestie de curtoazie", a spus Pascariu, referindu-se la solicitarea adresată Administraţiei Prezidenţiale.
Tarom a anunţat recent că vrea să elimine pierderile cauzate de cele două aeronave de tip Airbus A 310, principala variantă luată în calcul fiind vânzarea acestora, dar că analizează şi posibilitatea menţinerii avionului folosit de Administraţia Prezidenţială, în cazul în care cheltuielile trec la bugetul de stat.
Ministrul Transporturilor declara recent că avionul lui Băsescu ne costă 7 milioane de euro.
"Pentru acest avion plătim 7 milioane de euro anual, dar ce e cel mai urât e că aceşti 7 milioane de euro nu sunt suportaţi de la Administraţia prezidenţială, ei au fost ascunşi, aceşti bani sunt suportaţi din bugetul de stat pentru a nu se vedea că aceşti bani îl foloseşte preşedintele, când se face bugetul Administraţiei prezidenţiale", a declarat Relu Fenechiu, sâmbăta trecută, la Antena 3.
Fenechiu a arătat că nu i se pare corect ca preşedintele să circule în ţară cu o