Anul acesta a debutat cu o serie de scandaluri care au creat haos in industria alimentara. Wall-Street.ro ridica in cadrul unei rubrici noi - care are ca scop crearea unei dezbateri intre mediul de business, consultanta si spatiul academic - mai multe intrebari-cheie pornind de la un subiect actual : pot, cu adevarat, companiile din industria alimentarea sa anticipeze o criza de imagine? Cum?
Q: Cat de mare este atentia companiilor fata de crizele de comunicare si, mai ales, in raport cu modul in care acestea pot fi prevenite? Care este principala lectie pe care o putem invata din avalansa de subiecte negative din industria alimentara?
Raspund:Antreprenorul: Iustin Paraschiv"Pentru a exclude orice fel de surpriza, o companie din zona noastra de business, dar nu numai de aici, are nevoie de un proces de productie pus la punct, un lant de distributie si o platforma de retail sigure. Un astfel de sistem este posibil cu investitii in echipamente, proceduri si oameni specializati si chiar superspecializati. Asadar, poti sa reduci considerabil posibilitatea oricarei „crize” daca le ai pe toate sub aceeasi palarie. Toate acestea sunt posibile doar in cadrul unui business solid, care respecta regulile si, de ce nu, isi plateste taxele.
Criza, crizele succesive de imagine dar cu substrat profund, cele care ne-au afectat pe toti, vinovati si nevinovati, au fost generate de companii care nu au nimic din ce am spus aici. Mai mult, pentru a preveni astfel de momente, noi, prin asociatiile de producatori am luat pozitie in nenumarate randuri, am atras atentia autoritatilor asupra neregulilor din industrie, fapte uneori foarte garve ale unora care lovesc direct in afacerile sanatoase de aici.
Este total incorect sa investesti milioane de euro intr-o afacere pe care o conduci dupa legile momentului si sa te confrunti cu probleme de concurenta din parte