De la creme, loţiuni, demachiante până la geluri de duş, şampoane, balsamuri – ştii ce substanţe intră zilnic în contact cu pielea ta? Ştii cum să eviţi capcana reclamelor agresive şi să alegi responsabil un produs cosmetic? Piaţa produselor cosmetice este caracterizată de supraaglomerare. Suntem asaltaţi de o gamă vastă de produse şi strategii de marketing care ne pot deruta foarte uşor. Industria cosmetică oferă promisiuni din ce în ce mai mari, care sunt imposibil de respectat. “Trebuie reţinut că îmbătrânirea nu poate fi stopată, iar rolul produselor cosmetice este de a ajuta funcţiile pielii şi de a le completa. Un ten luminos, fără urme de acnee ori semne ale îmbătrânirii, cu ingrediente lipsite de reacţii adverse, sunt afirmaţii care stimulează cu succes consumul, însă nu au la bază premise adevărate”, atrage atenţia Neli Pfeiffer, specialist cosmetică.
În lipsa informaţiilor privind ingredientele cosmeticelor, diferenţierea la nivel de calitate şi necesitate a unui produs devine greu de realizat. Alegerea este deseori influentaţă de aspectul ambalajului, plasare, preţ sau notorietatea producătorului. De aceea, pentru a alege un produs cosmetic în cunoştinţă de cauză este necesară consultarea listei de ingrediente.
Deşi la prima vedere, ingredientele de pe etichetă par a fi într-un limbaj inaccesibil publicului, informaţiile pot fi decodificate. Spre exemplu, un indiciu important este dat de ordinea în care figurează ingredientele, acestea fiind afişate descrescător, în funcţie de procentajul folosit.
Ingrediente active şi non-active
Ingredientele aflate în compoziţia cosmeticelor se împart în două mari categorii: active şi non-active. Pentru a ajuta şi stimula funcţiile pielii şi a trata anumite afecţiuni sunt folosite ingrediente active, iar pentru a stabiliza formula şi a o conserva – ingrediente non-active, care alcăt