Companiile aeriene tradiționale încep taxarea bagajelor pe rutele din interiorul continentului, urmând politica operatorilor low cost. Este pasul care evidențiază cel mai bine noua strategie a operatorilor: atragerea de venituri din alte surse decât cele de bază.
În urmă cu zece ani, pasagerul putea trimite la cala avionului, fără costuri suplimentare, două bagaje, cu o greutate de maximum 32 de kilograme. Ulterior, cantitatea de haine și obiecte personale a avut restricție la 23 de kilograme, iar în prezent, deși s-a păstrat sarcina, companiile aeriene au redus numărul geamantanelor. Mai exact, pe zborurile din Europa, niciun operator nu permite pasagerului să plaseze la cală un al doilea bagaj fără să plătească (tariful este aproximativ 50 de euro) sau fără să fie posesorul unui card de fidelitate al respectivei companii aeriene.
Mai mult, KLM a creat un precedent și a separat prețul bagajului de cel al biletului. Practic, începând cu 23 aprilie, pasagerii din clasa economic vor plăti 15 euro per bagaj de cală pentru destinațiile europene, excepție făcând pasagerii membri Flying Blue (programul de fidelitate al alianței Sky Team din care face parte și KLM) și clienții corporate. Explicația companiei: „Mulți pasageri călătoresc fără bagaje la cală pe cursele europene. În plus, doresc să aibă posibilitatea de a-și personaliza călătoria“. Rămâne valabilă gratuitatea pentru bagajul de mână, care însă trebuie să aibă o anumită greutate. Chiar și așa, restricțiile anumitor obiecte ce pot fi transportate în cabină (pile, cosmetice lichide etc.) forțează pasagerul să opteze și pentru un bagaj la cală.
Noua politică a KLM nu se aplică momentan companiei-soră Air France, dar reprezentanții industriei susțin că este doar o chestiune de timp până când taxarea bagajelor se va aplica pasagerilor tuturor companiilor aeriene.
Și totuși, cum s-a ajuns a