Cu alte cuvinte, un Shakespeare adus la zi, pe înţelesul contemporanilor noştri, obişnuiţi, de acum, prin contribuţia neprecupeţită a canalelor de ştiri, cu un cu totul alt ritm de viaţă decât cel din epoca elisabetană. Iar surpriza pe care Teatrul Naţional din Cluj Napoca o face spectatorilor este cu atât mai mare cu cât textul supus unei asemenea operaţii estetice este unul extrem de rar abordat de regizori, o comedie de tinereţe a dramaturgului: Cei doi tineri (gentlemeni în original şi în montarea clujeană ) din Verona.
Regizoarea Ada Lupu, revenită la Naţionalul clujean după spectacolul de succes de acum câteva stagiuni cu Pe aripile vântului, a gândit inspirat datele spectacolului. Apropiindu-se cu respect de textul original, ea şi-a elaborat un scenariu propriu care să îi permită fel de fel de găselniţe regizorale, pline de fantezie şi rafinament. Scopul acestora a fost unul singur: dinamizarea acţiunii, situarea tribulaţiilor sentimentale cam desuete ale celor două perechi de îndrăgostiţi sub semnul ironiei jucăuşe, într-un ritm debordant, adesea febril.
Iată cum îşi argumentează demersul său Ada Lupu: „Este foarte important ca povestea să se adreseze publicului de astăzi, să intereseze publicul de astăzi. Acţiunea se întâmplă în zilele noastre, deşi nu este ceea ce se cheamă o adaptare…S-a scris atât de mult despre cât de contemporan este Shakespeare. Cred că este contemporan cu noi abia în momentul în care poezia, drama, romantismul, meditaţia şi metafora shakespeariană continuă să existe, indiferent dacă acţiunea se petrece în mall, în Rolls-Royce sau într-un decor elisabetan.“
Una din soluţiile sale regizorale ingenioase a fost dublarea(!) unor personaje din piesă. Astfel, slujitorii gentlemenilor îndrăgostiţi, Launce şi Speed, amestecuri de grotesc şi umanitate, de joc mucalit şi înţelepciune, se multiplică cu doi, aleargă, se fug