Oficialii Companiei Naţionale de Autostrăzi pun carul înaintea boilor. În loc să se pregătească de corecţii de peste 100 milioane de euro, trasate de Comisia Europeană pentru construcţia unor loturi de autostradă din Coridorul IV rutier, CNADNR se grăbeşte să atribuie alte tronsoane, de cel puţin un miliard de euro, a căror finanţare este incertă în condiţiile presuspendării fondurilor europene.
Construcţia celor aproximativ 100 de kilometri de autostradă între Timişoara şi Deva, aflaţi în licitaţie, este în pericol. Asta pentru că finanţarea acestei autostrăzi depinde strict de măsurile de ridicare a presuspendării fondurilor europene pentru Coridorul IV rutier.
Compania Naţională de Autostrăzi, condusă de interimarul Mircea Pop, nu ştie de unde să facă rost de cele peste 100 milioane de euro, reprezentând corecţii trasate de Comisia Europeană pentru construcţia mai multor loturi de autostradă din Coridorul IV, unde sunt suspiciuni de fraudă. Cu toate acestea, oficialii CNADNR se grăbesc să atribuie încă patru tronsoane, în valoare de cel puţin un miliard de euro.
Suspiciuni de fraudă
„În perioada iunie-iulie 2012 s-au demerat procedurile de presuspendare a finanţării proiectelor de construcţie a tronsoanelor de autostradă pe Coridorul IV. În luna august, au fost lansate procedurile pentru desemnarea câştigătorilor pentru construcţia a încă patru loturi de autostradă. Cea mai mare parte din acest coridor paneuroepean rutier a fost negociată să fie finalizată la sfâşitul lui 2013. Comisia Europeană, pe lângă finanţarea de 85% din valoarea lucrărilor, a fost de acord să permită deducerea TVA, astfel că finanţarea UE ar fi ajuns la 92%. Suspiciunea de fraudă în organizarea licitaţiilor a condus la presuspendarea fondurilor europene”, au declarat surse din cadrul Ministerului Transporturilor.
Potrivit acestora, înainte să ia această măsură