Pasagerii care vor ajunge pe Aeroportul Internaţional "Henri Coandă" îşi vor putea comanda taxiuri cu ajutorul unor terminale touch-screen ce vor fi amplasate în următoarele două săptămâni în dreptul ieşirilor din aeroport.
Noul sistem vine în completarea help-desk-urilor instalate în luna februarie şi este menit să-i ajute pe călătorii care nu cunosc nicio limbă de circulaţie internaţională.
"Noul sistem vine să-l suplimenteze pe cel vechi, care rămâne valabil, dar care are nişte mici probleme pe care ni le-am asumat. De exemplu, cineva care nu vorbeşte nicio limbă de circulaţie internaţională nu are cum să se înţeleagă cu operatoarele de la companiile de taxiuri", a declarat pentru gândul Valentin Iordache, director de comunicare al Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti (CNAB).
În prezent, la Aeroportul Henri Coandă există două help-desk-uri unde sunt afişate numele companiilor de taximetrie, numărul scurt de telefon şi tariful practicat. Călătorii pot comanda o maşină de pe telefonul personal sau de la unul dintre telefoanele grauite puse la dispoziţie de CNAB. Indicativul maşinii şi numele companiei sunt înscrise pe un bon care este comunicat operatorului care deschide bariera.
"Pe aceste terminale noi cu touch-screen, în loc să sune, apasă pe logo şi se generează automat o comandă. Datele sunt transmise în sistem şi se eliberează un bon cu numele companiei şi indicativul", ne-a explicat Iordache.
Noul sistem nu va presupune costuri suplimentare pentru compania de aeroporturi, fiind pus la dispoziţie de firma selectată să implementeze softurile.
"În momentul de faţă avem în analiză două variante propuse de două companii cu care colaborăm. Luni, cel târziu marţi, vom alege o variantă, iar implementarea va dura în jur de două săptămâni", a mai precizat directorul de comunicare CNAB.
Până în prezent, s-au făcut pes