Mai putin de o treime dintre companiile din toata lumea integreaza campaniile de CSR in strategia de comunicare corporativa, desi 30,1% dintre respondenti considera ca acestea au cel mai mare impact asupra reputatiei unei companii, potrivit celei de-a treia editii a studiului global Pulse realizat de companie de consultanta in comunicare Grayling.
Pe locul doi ca si importanta in dezvoltarea unei strategii de comunicare corporativa se afla comunicarea interna (17,7%).
Studiul Pulse este realizat trimestrial si are ca obiectiv identificarea principalelor tendinte in industria comunicarii la nivel global, regional si local. Pentru aceasta editie a studiului au raspuns 1.318 de experti in comunicare din toata lumea.
De asemenea, la nivel global, doar 15% dintre organizatii au o strategie integrata de CSR, in vreme ce 26% dintre acestea nu au o strategie pentru astfel de proiecte.
„Integrarea proiectelor de CSR in planul de afaceri al unei companii si comunicarea acestora pot genera avantaje competitive in orice industrie. Cu toate acestea, un numar mare de organizatii nu au in vedere diversificarea resurselor ce pot contribui la managementul reputatiei si la strategia pe termen lung a companiei", a spus Ana Dodea, international client services director pentru Europa Centrala si de Est si Europa de Sud-Est in cadrul Grayling. Pulse: 37% dintre companii aloca 10% din bugete de comunicare pentru CSR Pe de alta parte, 37% dintre companii aloca 10% din bugetul de comunicare pentru campaniile de CSR, iar 52% dintre respondenti considera ca presa este interesata sa promoveze aspecte referitoare la activitatile de CSR.
De altfel, cel mai des utilizate mijloace de comunicare a activitatilor de CSR sunt relatiile cu presa (25%) si comunicarea interna (24,6%). In schimb, doar 12% dintre organizatii folosesc social media pentru promovare