SECȚIUNE SPONSORIZATĂ.Studiu de caz EVZ în epoca Cristoiu.Povestea Evenimentul zilei a început înainte de lansarea propriu-zisă în 1992, cu Expres Magazin. Totul a început în 1990 cu întâlnirea dintre Mihai Cârciog, acționarul majoritar, şi Cornel Nistorescu. Cei doi au o scurtă discuţie, în urma căreia hotărăsc să arunce pe piaţă un săptămânal care să poarte numele “Expres” (numele a fost propus de Monica, soţia de atunci a lui Nistorescu, iar cei doi jurnalişti au fost imediat de acord).
Paginademedia.ro vă prezintă povestea EVZ în epoca Cristoiu, în secțiunea Idei pentru Presă, secțiune sponsorizată de proiectul Antreprenoriat și Inovație în Mass-Media. Toate ideile și opiniile care urmează sunt ale realizatorilor studiului, în cazul de față jurnalistul Ciprian Chirvasiu. Puteți descărca materialul gratuit, integral, de pe site-ul Antreprenoriat și Inovație în Massmedia.
De ce a fost ales Nistorescu?
Materialul explică: “Am avut mai multe variante. Îmi plăcea foarte mult cum scria Cornel Nistorescu. Citeam reportajele lui din
Nistorescu este numit redactor-şef la „Expres”, primeşte un salariu de 25.000 de lei pe lună (un salariu aproximativ de cinci ori mai mare decât cel al unui director de fabrică, pe vremea lui Ceauşescu), şi 30 de procente din afacere (Mihai Cârciog îşi păstrează restul de 70%).
Primul angajat al “Expres”-ului fost Răsvan Popescu (preşedinte al Consiliului
Naţional al Audiovizualului până anul trecut), chemat de Nistorescu de la P