Cheia succesului copiilor romi la şcoală o reprezintă lucrul cu familiile acestora, a subliniat un grup de experţi la Bruxelles, cu ocazia Zilei Internaţionale pentru Eliminarea Discriminării Rasiale, informează site-ul neurope.eu.
Un eveniment găzduit joi de Comitetul Economic şi Social European (EESC) a marcat încheierea unui proiect al Uniunii Europene numit 'Familiile rome se implică', care a vizat patru ţări: România, Bulgaria, Ungaria şi Spania. În cadrul evenimentului au fost prezentate concluziile proiectului, sub forma unui ghid despre lucrul cu familiile rome.
Proiectul a fost finanţat parţial prin programul 'Învăţare pe tot parcursul vieţii' al Comisiei Europene şi a vizat promovarea implicării părinţilor romi în educaţie pentru a îmbunătăţi performanţele şcolare ale copiilor acestora şi pentru a reduce rata de renunţare timpurie la şcoală.
Costel Bercuş, preşedintele Fondului de Educaţie pentru Romi (REF), unul din principalii parteneri ai proiectului, a subliniat că şcolile ar trebui să aparţină comunităţilor locale, din care fac parte romii. Cu toate acestea, în viziunea sa, multe ţări europene au rămas în urmă în ceea ce priveşte includerea copiilor romi în sistemul lor educaţional.
Potrivit celui mai recent raport al Reţelei Europene împotriva Rasismului (ENAR), romii şi africanii de culoare, alături de imigranţi, continuă să reprezinte comunităţile cele mai vulnerabile în faţa discriminării în Europa.
Raportul mai notează că percepţia publică a minorităţilor etnice rămâne negativă în majoritatea ţărilor, subliniind că segregarea elevilor romi în educaţie rămâne o problemă presantă în unele ţări, pe care unele guverne 'par reticente să o abordeze sau nesigure despre cum să facă acest lucru'.