Acum locuiesc într-un bloc nou, la etajul 5. De la fereastră
văd scheletele celorlalte clădiri, neterminate, din „ansamblul
rezidenţial”, văd gropile de fundaţie – guri de monstru bolborosind
întunecate propoziţii fără şir,
văd câteva depozite abandonate, luate în stăpânire de câini,
văd casele mahalalei, o, mahalaua s-a întins peste tot,
până în centru şi până în creierele noastre,
iar mai încolo văd turla argintie a unei biserici,
Piaţa Obor şi, departe, Intercontinentalul.
Privesc pe fereastră, din hornurile căscioarelor
fumul tăcut se ridică pe cerul zăvorât de februarie. Mă întreb
ce înseamnă
să mai scrii poezie astăzi, căci, da,
încă suntem câţiva pe aici care aşa
ne ducem anii, scrijelind strofe –
peşti pe uscat, cămile sub ape, rădăcini rămase în aer,
inşi anapoda
care n-au niciun înţeles fără versuri,
prin venele cărora nu curge sânge-sânge,
ci eterul ameţitor al cuvintelor.
Mă întreb
ce înseamnă să mai scrii poezie astăzi şi-mi răspund.
Este ca şi cum aş trece eu în clipa asta prin peretele
de sticlă al terasei şi aş porni prin văzduh:
merg prin văzduh, iată, ca pe un caldarâm adevărat,
înaintez glorios, dar, în acelaşi timp,
mă prăbuşesc şi mă fac zob de cimentul real
din faţa blocului,
lumea se strânge buluc, mă priveşte curioasă, o dâră de sânge
mi se scurge încet din tâmplă,
însă eu nu-mi dau seama că am căzut şi continui să păşesc
prin văzduh, glorios,
ajung pe acoperişul Halei Obor, mă opresc, îmi trag sufletul,
apoi plec mai departe, spre Inter, prin aer.
Avem şi noi ăştia, poeţii, un Dumnezeu al nostru care nu ne lasă,
care ne ţine în viaţă şi în plutire fără să simţim că, de fapt,