Aleşii locali suceveni s-au întrunit ieri, într-o şedinţă extraordinară, pentru a aproba bugetul de venituri şi cheltuieli al municipiului reşedinţă de judeţ pe anul în curs.
Mult aşteptatul proiect de buget, discutat cu o întârziere de aproape trei luni faţă de alţi ani, din cauza lipsei bugetului de stat, iar mai apoi a unor acte legislative referitoare la fondurile alocate învăţământului, a fost adoptat cu un număr de 21 de voturi pentru şi o abţinere.
Conform proiectului de buget pe 2013, totalul veniturilor la bugetul general consolidat al municipiului Suceava este de 278.928.550 de lei, în vreme ce totalul cheltuielilor se ridică la 280.616.508 lei, rezultând astfel un deficit de 1.687.958 lei. Cea mai mare parte a deficitului este reprezentat de lipsa banilor de salarii pentru profesori pentru finele acestui an, fiind aşteptate rectificări bugetare care să rezolve această problemă.
Comparativ cu anul trecut, bugetul local al municipiului Suceava este mai mic cu aproximativ 9%, în condiţiile în care totalul veniturilor sunt estimate la 271.847.949 lei, în vreme ce execuţia bugetară a anului trecut a fost de 297.903.944 de lei.
Nici totalul veniturilor estimate pe acest an nu se armonizează prea bine cu cheltuielile necesare în 2013, rezultând un deficit de 28.750 de lei.
Cea mai mare parte a cheltuielilor bugetare(28,12%) au ca destinaţie Învăţământul, urmate de Transporturi (17,61%), Combustibil şi Energie (12,33%), Locuinţe, servicii şi dezvoltare publică (8,89%), Protecţia Mediului (8,76%), Cultură, recreere şi religie (8,18%), Autorităţi executive (4,05%), Asigurări şi Asistenţă socială (3,68%), Datoria publică (3,52%), Sănătate (1,8%), Servicii publice de evidenţă a persoanelor (1,21%), Acţiuni generale economice, comerciale şi de muncă (0,27%).
„Înţepături” pe tema bugetului
Aprobarea bugetului local n