Sunteţi, din luna martie a acestui an, noul director general al RATC Constanţa. Ce proiecte aveţi pentru Regia Autonomă de Transport în Comun?
Toate proiectele se învârt în jurul ideii de a rentabiliza activitatea regiei şi de a deservi publicul călător din oraşul Constanţa în condiţii optime de confort şi securitate.
Răspunde RATC Constanţa nevoilor constănţenilor care călătoresc cu mijloacele de transport în comun?
Da.
Care sunt punctele slabe ale regiei?
Ar trebui ca RATC să absoarbă mai mulţi bani de la călători şi prin subvenţiile legal atribuite prin legile în vigoare. Asta, în scopul de a putea moderniza continuu parcul auto şi pentru a putea dezvolta reţeaua de transport în comun.
Intenţionaţi să achiziţionaţi noi mijloace de transport în comun?
Nu. Avem la ora actuală un parc de 198 de autobuze, din care sunt defecte doar şase. Nu se pune problema să achiziţionăm, în următorii doi, trei ani de zile, alte autobuze, nu avem de ce.
Credeţi că preţul unui bilet pentru o călătorie cu RATC-ul reflectă raportul preţ-calitate?
Da. Constanţa practică unul dintre preţurile cele mai mici la transportul public în comun, comparativ cu celelalte mari oraşe din ţară, unde preţul este între 1,8 lei şi 2 lei pe călătorie. Noi considerăm că transportul în municipiul Constanţa este foarte bine organizat. Timpii maximi de aşteptare sunt între două şi şapte minute, depinde de trasee, de ore de circulaţie. Autobuzele sunt moderne, curate.
Cum poate fi optimizată oferta de transport public? Aveţi în vedere înfiinţarea de linii noi în municipiul Constanţa?
Vrem să încheiem contracte cu specialişti în managementul transportului în comun, care să ne dea soluţii ştiinţifice pentru rentabilizarea şi optimizarea reţelei de transport în comun. După ce vom avea aceste studii, vom hotărî dacă es