In urma cu 3 luni si jumatate, americanii de la Citibank anuntau ca isi scot la vanzare portofoliul de retail, dupa ce banca-mama hotarase o serie de actiuni de natura sa reduca cheltuielile si sa eficientizeze compania. Totodata, institutia de credit isi prezenta noua strategie, respectiv de a se concentra pe segmentul corporate.
Ieri, Raiffeisen Bank a confirmat zvonurile care circulau inca de acum doua saptamani si a comunicat ca a ajuns la un acord cu Citi pentru achizitionarea unui portofoliu format din peste 100.000 de clienti persoane fizice, active de peste 90 milioane euro si depozite de 175 milioane euro. Pretul tranzactiei nu a fost facut public.
„E greu de estimat un pret avand in vedere variabilele prezentate mai sus. De asemenea, exista un grad mare de incertitudine. Raiffeisen trebuie sa anunte fiecare client in parte de tranzactie si de-abia apoi acestia hotarasc daca sa ramana sau nu la banca. Sunt sigur ca exista un discount la ceea ce s-a cumparat”, a precizat un bancher de investitii pentru Wall-Street.ro.
Tranzactia urmeaza sa fie finalizata dupa aprobarea de catre Consiliul Concurentei, probabil in trimestrul al treilea 2013. Dupa ce acest lucru se va intampla, cel mai probabil, clientii care vor fi achizitionati de Raiffeisen de la Citi vor ramane cu costurile neschimbate la imprumuturile de consum si cardurile de credit pe care le detin in prezent. Singura schimbare implica modificarea numarului de cont al fiecarui client.
Steven van Groningen: Modelul de afaceri al Citi pe toate segmentele de retail este similar cu al nostru
Presedintele si CEO al Raiffeisen Bank, Steven van Groningen, spune ca pentru pentru incheierea acordului a contat faptul ca modelul de afaceri al Citi pe toate segmentele de retail este similar cu al nostru, atat in ceea ce priveste calitatea serviciilor, cat si a ofertei de produse. @