În momentele de răgaz, tot mai mulți români preferă să se relaxeze citind cărți electronice, pe dispozitive nu mai mari decât o agendă, în care încape o întreagă bibliotecă.
În fiecare dimineaţă, furnicarul de oameni care mişună în aglomeratul oraş are acelaşi ritual: îşi ocupă discret locul la metrou sau în autobuz şi se desprinde de agitaţie citind. Dacă acum câţiva ani era vorba doar de ziare şi cărţi, de aproximativ patru ani, românii lecturează de pe eReader şi, mai nou, se distrează încercând aplicaţii şi jocuri pe tabletă. „Am fost printre primii din grupul meu de prieteni care şi-a cumpărat un eReader, de pe un site din străinătate. Înainte cheltuiam mai mult pe cărţi, acum le iau şi la jumătate de preţ. Plus, stau într-o garsonieră şi nu am loc de bibliotecă“, rezumă Andrei Dobrescu motivele pentru care este fan al cărţilor electronice.
La fel ca el, mulţi împătimiţi ai tehnologiei trebuiau să se uite peste graniţe dacă îşi doreau un astfel de dispozitiv, până în 2010, când Amazon și Skin România au lansat primele eReadere în ţară. În 2009, eMAG epuiza în doar câteva ore primele 200 Iriver Story. Pe atunci, ofertele veneau la pachet cu titluri în limba engleză, însă odată cu oferta de cărţi electronice româneşti, a crescut şi numărul celor care şi-au cumpărat un astfel de gadget. La jumătatea anului 2010, existau circa 2.500 de deținători de eReadere în România, iar în prezent numărul lor se apropie de 10.000, din estimările Capital. În 2012, PC Garage a vadut aproximativ 1.500 de eReadere, iar 50% dintre clienţi au cumpărat un produs Amazon. „Prevedem o creştere de circa 50% în acest an pentru piaţa de eReadere. În 2013, estimăm că cel mai căutat e-book reader va fi Kindle Paperwhite“, spune Silvia Zanfir, marketing manager la PC Garage.
Impulsionați de succesul tot mai mare al eReaderelor, mulți întrep