Dacă până acum câţiva ani fabricanţii auto din China se rezumau la a plagia “mot-a-mot” forme şi linii ale unor modele europene consacrate, de ceva timp însă, ultimele lansări auto chinezeşti reuşesc să-şi creeze propria imagine de marcă şi individualizare printre restul automobilelor.
Astfel, la Geneva Motorshow 2013 a avut loc geneza unei noi mărci chinezeşti menite a concura sedanurile Volkswagen şi Renault pe piaţa europeană. Vizual, partea frontală a lui Qoros 3 este o combinaţie între farurile unui BMW Seria 3 E90, croiul şi nervurile capotei plonjate aduc cu Skoda Octavia, iar grila radiatorului ezită între noul Seat Toledo şi modelele Subaru. Spatele afişează o lunetă ce coboară sub un unghi lin, în vreme ce capacul pătrăţos şi înalt al portbagajului cade abrupt şi se termină brusc. La acest echilibru de ansamblul, designerii chinezi ar mai fi putut studia tema.
Stopurile ce îmbracă colţurile aripilor spate, cu jumătăţi care se întind şi pe capacul metalic al portbagajului, poartă în desenul interior urmele unor degete sub forma a trei baghete LED paralele.
Dimensiunile modelului chinezesc Qoros 3 sunt de 4,62 metri lungime, 1,84 metri lăţime la un ampatament de 2,69 m, extrem de apropiate de măsurile noii Skoda Octavia 2013 (4,65 m x1,81m), cu o distanţă între punţi de 2,686 metri. În schimb, la cei 450 de litri, chinezii nu prea vor putea concura aspectul practic al cărăuşului suprem reprezentat de limuzina cehească în două volume şi jumătate, ecartul de volum al portbagajului în favoarea Octaviei fiind de 140 de litri.
La interior, formele planşei de bord ale Qoros 3 par trasate cu rigla, împrumutând din rigoarea şi răceala sub-brandului Volkswagen. Astfel, bordul este lat şi plat, fără experimente de design. Gurile de ventilaţie paralelipipedice stau ordonate la colţurile planşei şi central, deasupra ecranului sistemului de infotainm