- Istoric - nr. 58 / 23 Martie, 2013 Ce anume trece sub tacere si cum falsifica atat de izbitor istoria – manualul si ghidul "Istoria secuilor” Toata lumea, care gandeste in mod obiectiv despre revolutia maghiara si romana din 1848-1849, stie ca Lajos Kossuth, comandantul revolutiei maghiare si a luptei pentru libertate, nu a reusit sa depaseasca lumea sa ingusta de nobil si, in general, mentalitatea de libertate nobila maghiara. Din cauza acestei atitudini, Kossuth a abordat de pe "pozitia” exclusivismului national maghiar, a hegemoniei nationale si de stat maghiar, nazuintele si solicitarile sociale si nationale, de altfel justificate, ale nationalitatilor care traiau intr-un numar considerabil, pe teritoriul tarii, astfel si marea masa a romanilor. Kossuth nu a reusit sa promoveze, in mod consecvent, acel exercitiu politic revolutionar prin care trebuia sa asigure dreptul de proprietate, fara deosebire de nationalitate!, pentru masele de alta nationalitate, decat cea maghiara, adica si pentru populatia romaneasca. El trebuia sa elibereze de orice fel de obstacol afirmarea nationala pentru ca nationalitatile sa beneficieze, in final, de garantii constitutionale in interesul consolidarii valorilor culturale si nationale, al identitatii nationale, culturale si lingvistice. Aceasta neglijenta fatala a lui Kossuth si faptul ca si-a impus exclusivismul fata de populatia romana si pana in ultima etapa a revolutiei a fost dispus sa discute doar de pe pozitia natiunii maghiare si a hegemoniei de stat cu privire la orice chestiuni sociale si nationale ale romanilor, deci toate acestea – si nu numai! – au revoltat poporul lui Avram Iancu, care in aceasta situatie, aservita si umilitoare, a fost nevoit sa isi asume chiar si uriasul sacrificiu prin sangerosul razboi civil: iadul starnit de trupele lui Kossuth asupra populatiei romane din Transilvania. De ce nu citeaza autori