Cadrele didactice ieşene plănuiesc să compare sistemul de învăţământ preuniversitar românesc cu cel european.
Două delegaţii au fost deja într-o vizită în Marea Britanie, la Shrewsbury şi la Southampton, de unde s-au întors impresionaţi de autonomia şcolilor, dar convinşi că nivelul profesorilor români este mai ridicat, după criterii ştiinţifice. „Mai avem un flux de profesori plecaţi în Franţa şi urmează unul spre Portugalia. Ne interesează cum se colaborează cu autorităţile locale, care este posibilitatea de gestionare eficientă a unei şcoli sau care sunt sistemele de inspecţie”, a arătat Camelia Gavrilă, inspector general.
În timpul vizitelor, profesorii ieşeni au participat la ateliere, dezbateri, au asistat la ore şi au purtat discuţii cu elevii şi directorii instituţiilor britanice. Mihaela Ţura, director adjunct al Colegiului „C. Negruzzi”, a apreciat activităţile practice încurajate de profesori, sarcinile de lucru fiind foarte bine monitorizate. „Spaţiul şcolii este extrem de bine utilizat, copiii care au un ritm diferit de lucru sunt monitorizaţi individual sau în grupuri mici de către profesori asistenţi, în spaţii situate în afara claselor”, arată profesoara. Carmen Losonczy, director al Liceului de Informatică „G. Moisil”, a atras atenţia asupra calităţii educaţiei private: 1 din 5 studenţi dintr-o universitate britanică din top 10 provine dintr-o şcoală privată, iar 50% din sportivii medaliaţi cu aur au studiat în astfel de instituţii. Totuşi, Losonczy a identificat probleme de disciplină şi concentrare la ore printre elevii britanici. „Chiar dacă atenţia elevilor se concentrează pe numai patru materii în anii de final de liceu, rezultatele la învăţătură nu sunt întotdeauna spectaculoase”, subliniază direcotrul de la „Moisil”.
Cadrele didactice ieşene plănuiesc să compare sistemul de învăţământ preuniversitar românesc cu cel e