În şedinţa din 26 martie a consilierilor locali din Alba Iulia, se propune aprobarea unui nou Regulament privind amplasarea, organizarea şi funcţionarea teraselor sezoniere în municipiul Alba Iulia.
Potrivit Raportului de specialitate, „prin HCL nr.77/2010, a fost aprobat un Regulament de de amenajare a teraselor sezoniere pe raza municipiului Alba Iulia, însă pe parcursul aplicării sale în practică au apărut o serie de probleme care nu se puteau soluţiona prin aplicarea acestuia, având în vedere faptul că acest Regulament avea dispoziţii puţin numeroase şi care puteau da naştere la diferite interpretări.
Prin urmare, pentru stabilirea unei reglementări cât mai exacte şi exhaustive, care să poată acoperi (pe cât posibil) toate sau marea majoritate a problemelor apărute în activitatea de zi cu zi în acest domeniu, considerăm necesară încetarea aplicabilităţii HCL nr.77/2010 şi luarea în discuţie a unui nou Regulament (…), pentru ca acest tip de activitate să se desfăşoare în condiţii civilizate şi să dea un aspect plăcut zonelor în care se desfăşoară”.
Serviciul Administrarea Domeniului Public şi Privat propune ca regulamentul să conţină următoarele prevederi:
- Terenurile aparţinând domeniului public sau domeniului privat al municipiului Alba Iulia pot fi ocupate ocazional, contra cost şi pe o perioadă determinată, fară licitaţie publică, pentru efectuarea comerţului stradal ocazional în faţa spaţiilor comerciale de alimentaţie publică autorizate, de către comercianţii autorizaţi pe fondul propriu de comerţ şi numai pentru amplasarea de terase sezoniere pentru desfacerea produselor de alimentaţie publică. În alte locuri decât în faţa punctului de lucru propriu – stabilite de către Serviciul Urbanism – atribuirea terenurilor pentru amplasarea de terase sezoniere se va face prin licitaţie publică organizată potrivit legii, preţul de pornire al