Aparatele mici de zbor sunt principalul mijloc de transport al aviatiei civile de pe teritoriul tarii noastre. Dupa parafarea Acordului privind Spatiul Aerian Comun dintre Uniunea Europeana si Republica Moldova, companiile moldovenesti care opereaza pe piata vor trebui sa renunte la aeronavele învechite de productie sovietica.
În prezent, elicopterele sunt folosite în agricultura si efectuarea unor misiuni de salvare si transport.
În octombrie 2011, a fost parafat Acordul privind Spatiul Aerian Comun dintre Uniunea Europeana si R. Moldova. Potrivit prevederilor acestui document, companiile moldovenesti care opereaza pe piata aeriana vor fi obligate sa renunte la aparatele de zbor învechite de productie sovietica. În cazul avioanelor, a fost stabilit termenul-limita pe 1 ianuarie 2017, iar în cazul elicopterelor – data de 31 decembrie 2022. Pentru marile companii aeriene, care opereaza curse internationale, avioanele sovietice s-au plasat demult în trecutul îndepartat. În schimb, elicopterele ramân principalele aparate de zbor pentru deplasari aeriene interne. Cel mai important prestator de servicii aviatice pe teritoriul R. Moldova este Întreprinderea de Stat „Moldaeroservice” din Balti. Fondata în 1966, compania a fost reformata cu denumirea actuala în 1996. Aparatele de zbor cu elice erau intens utilizate în sectorul agrar si silvic, în deservirea si patrularea sondelor petroliere si gazoductelor, operatiuni de cautare si salvare, transportarea pasagerilor, marfii si postei etc. Viceadministratorul „Moldaeroservice”, Boris Cabac, ne-a informat ca, în prezent, întreprinderea dispune de 23 de elicoptere tip Mi-2, dintre care doar patru dispun de navigabilitate, un act oficial care atesta aptitudinea aeronavei de a transporta pasageri sau marfuri în conditii bune. La acestea se adauga 19 elicoptere tip Ka-26 si opt avioane An-2 care nu dispun de naviga