Antreprenor în „câteva domenii de business“ și, în același timp, angajat al unei multinaționale franceze, Gabriel Stanciu investește sume importante în „epave“ pe care le transformă în mașini de colecție
Este pasionat de mașini de epocă și spune că a pierdut șirul „epavelor“ pe care le-a readus la viață. Dar continuă să investească, „neobosit“, mai ales de când a găsit un partener la fel de dedicat: „copilotul meu“, face o scurtă precizare antreprenorul Gabriel Stanciu (43 de ani). Cunoscut mai mult ca manager general al Alstom Transport România și mai puțin ca proprietar de businessuri, Stanciu devine foarte relaxat când povestește de „un lot de 15 mașini cumpărate din America, niște epave“, printre care a descoperit un Jaguar XK 140, „ultimul XK produs vreodată“. Și pentru a fi sigur că informația este corect digerată, omul de afaceri vine cu o lămurire: „pe înțelesul tuturor, mașina nu mai are o valoare concretă, iar pentru un colecționar poate să însemne foarte mulți bani, adică poate să ajungă la jumătate de milion de euro“. Iar dacă s-ar face o comparație cu prețul de achiziție, „de câteva mii“, atunci „ăsta chiar este un noroc“.
Pe scurt, activitatea pe care o desfășoară în zona mașinilor de epocă pare simplă la prima vedere: nu este acționar în acest business, ci se implică în achizițiile de epave, plătind, în același timp, toate costurile recondiționării. „Fiscal vorbind, e mai avantajos pentru mine“, nuanțează el. Are și câteva mașini preferate: Renault Alpine 210, Alfa Romeo Giulietta Sprint Speciale, Austin-Healey sau Porsche 356. Iar când participă la raliuri - este pilot amator - preferă un Volvo din seria Amazon, fabricat la finele anilor ’60. Această „plăcere mai veche“ este cultivată în paralel cu dezvoltarea unor businessuri care nu intră în concurență cu liniile dezvoltate de Alstom Transport în România. Grosso modo, valoar