Intr-un oras in care sunt inregistrate 100.000 de masini si sunt putin peste 20.000 de locuri de parcare, ridicarea masinilor stationate neregulamentar este una dintre cele mai rentabile afaceri. In ultimii ani, soferii au platit 3,2 milioane de lei pentru recuperarea propriilor autoturisme. La Iasi sunt printre cele mai mari tarife, 100 de euro daca platesti in aceeasi zi.
Pozeaza in victime Atat reprezentatii Primariei cat si cei ai firmelor private se vaita ca babele in targ. Pozeaza in victime desi cei care sufera sunt iesenii ce trebuie sa achite amenzile uriase. „M-am saturat, ma injura tot orasul! Eu merg pe pierdere cu activitatea asta!”, a sustinut Luminita Salceanu, directorul Servicii Publice SA (fost DSPM). Institutia din subordinea Primariei actioneaza pe strazi cu o singura platforma, alte cateva utilaje fiind inchiriate de la doua firme private. Floritrans Impex SRL lucreaza inca din 2008, de cand administratia locala a decis sa apeleze la firme private pentru ridicarea masinilor. Administratorul firmei, Florin Gheorghica, sustine si el, ca si directorul DSPM, ca afacerea nu este, de fapt, o afacere. „Astept sa se termine contractul si gata! Mi-a ajuns! Cheltuielile sunt prea mari. Eu incasez 90 de lei de fiecare masina si merg cu platforma mea, cu motorina mea, iar daca se strica masina, tot pe cheltuiala mea o repar. Doar cauciucurile de iarna m-au costat 7.000 de lei pentru cele doua platforme”, sustine Gheorghica. Cu toate acestea, doar anul trecut Floritrans a ridicat peste 1.000 de masini de pe strazile Iasului.
Amortizate in 6 luni Proprietarul Floritrans se considera o victima a sistemului si sustine ca ar castiga mai bine fara contractul cu DSPM. „Pretul practicat pentru transportarea unei masini pe platforma este de 150 de lei, eu merg cu Primaria la 90 de lei. Stau si la mana politiei locale, care ba nu vine, ba face n