Pentru prima data dupa zece ani o nava maritima care efectueaza voiaje internationale, detinuta de un armator strain, va putea naviga sub pavilion romanesc. Potrivit unui comunicat de presa al Autoritatii Navale Romane (ANR), transmis duminica si citat de Agerpres, port-containerul de 20.976 tdw sub pavilion german "Hispania" a fost inmarticulat la pavilionul romanesc, la cererea unei societati romanesti care a incheiat un contract de bare-boat (inchiriere) pentru o perioada de doi ani cu o persoana juridica straina dintr-un stat membru al UE.
"Dreptul de arborare a pavilionului roman s-a acordat navei Hispania, in conformitate cu legislatia in vigoare, mai precis OG nr.42/1997 privind transportul maritim si pe cai navigabile interioare, republicata cu modificarile si completarile ulterioare, inmatricularea navei fiind transcrisa in registrul matricol al navelor in bare-boat, aprobat prin Ordinul 583/2004, al Ministrului Transporturilor", se arata in comunicatul semnat de purtatorul de cuvant al ANR, Monica Paraschiv.
Nava a primit efectiv dreptul de a naviga, dupa inmatriculare si dupa obtinerea tuturor certificatelor tehnice si a celor care atesta siguranta si securitatea navei, emise pe 22 martie 2013, in urma unei inspectii efectuate de un ofiter al ANR, care s-a deplasat in portul spaniol Valencia.
Potrivit sursei citate, in prezent se mai afla inmatriculate sub pavilion roman doar trei nave maritime, cargoul "Albatros", detinut de Academia Navala Mircea cel Batran, si feriboturile "Eforie" si "Mangalia", aflate in proprietatea SNCFR. Pentru prima data dupa zece ani o nava maritima care efectueaza voiaje internationale, detinuta de un armator strain, va putea naviga sub pavilion romanesc. Potrivit unui comunicat de presa al Autoritatii Navale Romane (ANR), transmis duminica si citat de Agerpres, port-containerul de 20.976 tdw su