După 10 ani, o navă maritimă care efectuează voiaje internaţionale primeşte drept de arborare a pavilionului român.
La data de 19 martie 2013, la cererea SC Hispania SRL Bucureşti, containerul Hispania de 20.976 tdw sub pavilion german a fost înmatriculat sub pavilionul românesc.
Societatea a încheiat un contract de Bare Boat pentru o perioadă de doi ani, cu o persoană juridică străină dintr-un stat membru UE.
Nava a primit efectiv dreptul de a naviga, după înmatriculare şi după obţinerea tuturor certificatelor tehnice şi a celor care atestă siguranţa şi securitatea navei.
Acestea au fost emise în data de 22 martie 2013, în urma unei inspecţii efectuate de către Autoritatea Navală Română prin intermediul unui ofiţer ce s-a deplasat în acest scop în portul Valencia din Spania.
Este prima dată când, după o perioadă de 10 ani şi 4 luni, o navă maritimă care efectuează voiaje internaţionale este înmatriculată de Autoritatea Navală şi primeşte dreptul de arborare al pavilionului român.
Autoritatea Navală Română precizează că a acordat dreptul de arborare a pavilionului român a acordat navei Hispania în conformitate cu legislaţia în vigoare: OG nr.42/1997 privind transportul maritim şi pe căi navigabile interioare.
Înmatricularea navei s-a efectuat în registrul matricol al navelor în Bare Boat, aprobat prin Ordin al Ministrului Transporturilor nr. 583/2004.
În prezent se mai află înmatriculate la pavilionul român 3 nave maritime (Albatros, Eforie şi Mangalia).
Acest lucru a fost posibil prin reintroducerea în legislaţia română a prevederii privind înfiinţarea Registrului internaţional al navelor maritime - scrie în publicaţia online Magazin Nautic. Dreptul de a arbora pavilionul românesc se acordă persoanelor fizice şi juridice străine, care au cetăţenia UE sau aparţin unui stat UE ori spaţiului economic european, cu d