Sute de ieşeni au făcut reclamaţii la adresa Casei Judeţene de Asigurări de Sănătate (CJAS) Iaşi, exprimându-şi nemulţumirile faţă de serviciile medicale acordate de medicii de familie, de cei în spitale sau de doctorii specialişti.
CJAS a pus la dispoziţie un Telefon Verde persoanelor asigurate, unde acestea pot afla orice fel de informaţie legată de activitatea instituţiei. Până în prezent, peste 20 de asiguraţi au reclamat diverse distorsiuni sesizate în activitatea medicilor de familie, iar peste 40 de persoane au solicitat explicarea detaliată a modalităţii de asigurare şi a somaţiilor primite acasă pentru depunerea declaraţiilor de venit.
Casa Judeţeană de Asigurări de Sănătate a iniţiat, acum jumătate de an, o amplă acţiune de control la ambulatoriile, cabinetele medicale şi farmaciile din Iaşi. În urma acesteia, inspectorii au constat o serie de nereguli care au adus prejudicii importante bugetului instituţiei. Cea mai recentă descoperire a fost cazul unui ieşean care s-a trezit că a plătit pentru o intervenţie chirurgicală fictivă. Luna trecută, 55 de ieşeni au solicitat o programare pentru a intra în audienţă în vederea expunerii unor probleme cu care s-au confruntat în spitale sau în cabinetele medicale individuale.
Peste 100 de ieşeni au apelat la această linie telefonică, pentru a cere informaţii privind contribuţiile de sănătate şi eşalonarea la plată.
„Aceste înştiinţări, cu privire la declararea veniturilor, au fost trimise la cei cu profesii liberale şi comerciale, din agricultură, dividente, dobânzi şi alte categorii. Prin aceste înştiinţări le este reamintit faptul că trebuie să-şi achite obligaţiile către Casa de Asigurări de Sănătate“, a declarat Robert Dâncă, preşedintele CJAS Iaşi.
Foarte mulţi români au fost executaţi din cauza Casei de Sănătate pentru neplata contribuţilor de asigurări sociale de sănătate aferent