Puţine lansări moto se pot lăuda că au atras un interes mai mare decât BMW R 1200 GS. La noua ani de la startul producţiei, acest model pare să fie unul dintre cele mai de succes motociclete din lume, iar cu 170.000 de unităţi vândute este cu siguranţă cea mai de succes motocicletă travel enduro din lume la ora actuală. Ei bine, noul R 1200 GS a fost lansat şi în ţara noastră. Se prezintă cu noutăţi, asta în ciuda faptului că îmbunătăţirea unui model deja foarte bun a fost o reală provocare pentru inginerii BMW Motorrad.
Noul motor boxer răcit cu aer/lichid
Ideea principală a fost înlocuirea răcirii pe ulei cu una bazată pe un mix apă/glycol, totul pentru a asigura o mai bună răcire a elementelor la care aerul nu ajunge cu uşurinţă. BMW se laudă cu ceea ce în Formula 1 se numeşte "precision cooling", adică răcirea cu lichid a acelor elemente care sunt expuse în mod particular căldurii excesive. Motorul boxer este conectat la o cutie de viteze cu şase trepte şi un ambreiaj umed (noutate faţă de ambreiajul uscat folosit până acum) cu funcţia anti-hopping, aceasta din urmă făcând din procesul retrogradării în trepe unul mai puţin... periculos şi mai mult confortabil. Motorul produce 125 de cai putere la 7700 rpm şi un cuplu de 125 Nm la 6500 rpm, cifre de performanţă superioare celor obţinute de precedentul R 1200 GS.
Pilotaj interactiv, cu cinci moduri de rulare
Pentru că BMW R 1200 GS nu este o motocicletă care să aibă limite în ceea ce priveşte suprafaţa de rulare, bavarezii au pus la dispoziţie sub formă de opţional un sistem computerizat care adaptează motocicleta condiţiilor de drum. Astfel, există modurile:
Prima motocicletă din lume cu sistem de iluminare full LED
Fiecare posesor de motocicletă este conştient de faptul că unul dintre cele mai importante aspecte din viaţa de şofer pe două roţi este cel legat de vizibilitate. În