Daca, in Bucuresti, biciclistii sunt nemultumiti si ies in strada pentru ca nu au o infrastructura demna de un stat membru UE, autoritatile din alte metropole europene nu isi fac griji in aceasta privinta.
Dupa ce primarul general Sorin Oprescu nu se putea hotari unde sa faca pistele pentru biciclete, ba pe trotuar, ba pe carosabil, pasionatii de ciclism au protestat, sambata, in Parcul Carol din Capitala, sustinand ca nu vor sa circule prin spatiile destinate pietonilor. Pentru a pune capat acestei controverse, municipalitatea ar putea lua exemplu de la cele mai prietenoase orase pentru biciclisti din Europa, intr-un clasament introcmit de CNN Travel.
Cambrige, Anglia
Mai mult decat in orice alt oras britanic, ciclismul este aici principala modalitate de a ajunge dintr-un loc in altul, mai ales in conditiile in care studentii de la prestigioasa universitate din Cambrige cu acelasi nume nu au voie sa aiba masini. Infrastructura infernala a metropolei, bazata pe benzile cu un singur sens, este compensata de existenta pistelor pentru biciclisti, intr-un numar foarte mare, ideale pentru plimbarile pe strazile vechi ale orasului.
Copenhaga, Danemarca
In timp ce majoritatea oraselor intampina o reala problema incercand sa isi convinga locuitorii sa renunte la masini, Copenhaga se confrunta, din contra, cu o chestiune bizara, si anume...afluxul de biciclisti. Oamenii din acest oras sunt dependenti de mersul pe bicicleta, autoritatile sustinand ca 55% din populatie aduna 1,2 milioane de kilometri de ciclism in fiecare zi.
Mai mult, acestea au realizat si niste harti care iti arata cel mai bine cum sa ajungi pe bicicleta de la un obiectiv turistic la altul. Hartile iti arata chiar si care sunt cele mai linistite rute, in caz ca vrei sa asculti muzica, avand chiar optiunea de a merge numai pe pistele de bic