Nu se compară cu roboţii de ultimă tehnologie prezentaţi la târgurile de roboţi din China, capabili să cânte, ori să joace ping-pong, dar modelele elevilor de liceu care se vor aduna, astăzi, la Şcoala Americană din Capitală şi-au câştigat meritul de a intra în ringul de luptă. Şi nu e deloc uşor să fii admis în First Teach Challenge, cea mai mare întrecere robotică din Europa Centrală şi de Est (Cehia, Croaţia, Ungaria, Ucraina, Polonia). Sursa: EVZ
Deşi nu depăşesc dimensiunile unui animal de companie, maşinăriile funcţionează după un sistem complex, la care se lucrează şi câte o jumătate de an. „Noi primim robotul descompus, apoi începem să-l programăm. Un asemenea proiect presupune cunoştinţe de electronică şi informatică”, explică Andrei Piţigoi, profesor de electrotehnică la Colegiul Tehnic „Petru Maior” din Bucureşti, unul dintre cele patru licee româneşti participante.
Un joc de strategie
Dascălul a studiat an de an modele câştigătoare şi a hotărât că principala calitate a unui robot bun este viteza cu care se deplasează. „Faptul că a avut doar trei roţi a fost o idee grozavă, dar, anul trecut, am ratat la mustaţă locul întâi pentru că strategia adversarilor a fost mai bună”, crede Marius Ignat, elev în clasa a IX-a la acelaşi liceu.
RoPeter, aşa cum şi-au botezat adolescenţii modelul, va avea astăzi prima lui misiune importantă. Timp de trei runde a câte două minute şi jumătate fiecare, va trebui să agaţe cât mai multe inele pe un suport în formă de cuier. În primele 30 de secunde va fi pe cont propriu, urmând ca apoi să primească „întăriri” de la un dispozitiv de comandă.
Antrenamentele însă le-au dat speranţe că anul acesta vor da lovitura. RoPeter l-a întrecut pe robotul celor din Muntenegru, care a înţeles jocul fix pe dos, punându-şi inele de plastic... în cap.
„Alianţa câştigătoare va fi invitată să participe la Campionat