Un tânăr din Miercurea-Ciuc, judeţul Harghita, şi-a deschis în urmă cu doi ani o firmă prin care comercializează produse de la IKEA. Afacerea merge, dovadă că de atunci, tânărul a deschis şi patru magazine.
În urmă cu câţiva ani, Szakacs Botond avea o firmă de proiectare. Dar, cum afacerea nu a mai mers, s-a orientat spre altceva. Şi a ales să comercializeze produse marca IKEA.
„În România există doar un magazin IKEA, iar noi funcţionăm practic ca o firmă de curierat pentru cei care nu vor să meargă la Bucureşti”, a declarat pentru ECONOMICA.NET, Szakacs Botond, proprietarul Sweet Home Design.
Comisioanele variază în funcţie de valoarea comenzii. Dacă un client a făcut o comandă cu o valoare mai mică de 250 de lei, atunci comisionul este de 40%. Acesta scade la 20% pentru comenzile mai mari de 1.000 de lei şi plătite în avans.
Asta ar însemna că la o comandă de 2.000 de lei, dar pe care clientul din Tîrgu-Mureş, spre exemplu, nu o plăteşte în avans, atunci, comisionul este de 25%: 500 de lei. Dacă acelaşi client ar comanda de la magazinul IKEA, ar avea de plătit 1,6 lei/Km pentru cei 700 de km pe ruta Bucureşti-Tîrgu-Mureş-Bucureşti. Adică, în total 1.120 lei în plus faţă de valoarea comenzii, dublu faţă de cât percepe firma lui Szakacs.
Patru magazine deschise
Szakacs Botond a deschis şi patru magazine în oraşele Miercurea-Ciuc, Tîrgu-Mureş, Cluj-Napoca şi la Iaşi. Unităţile au suprafeţe cuprinse între 30 şi 60 de mp, iar majoritatea produselor comercializate aici sunt cele din gama de bucătărie, şi mai puţin piese de mobilier mari.
„Cu patru magazine, mergem destul de des la IKEA pentru a ne onora comenzile. Lunar, avem cam 50 de comenzi şi majoritatea depăşesc 500 de lei, şi chiar 1.000 de lei”, ne-a mai declarat tânărul afacerist. Adaosul comercial la produsele vândute în magazine este de 50% faţă de preţul de listă al prod