In cadrul acestei observatii psihologice mi-am propus sa analizez diferite contexte situationale, contexte care ma vor ajuta foarte mult in conturarea concluziilor pe care de fapt doresc sa le prezint.
Pentru a fi posibila aceasta analiza, am utilizat de asa zisa tratare diferentiata de care au beneficiat doi copii si anume:unul care a beneficiat de disciplina pozitiva din partea parintilor si altul care nu s-a bucurat de acest privilegiu. In continuare voi prezenta pe scurt contextele situationale:
CONTEXTUL NUMARUL 1
Ne aflam cu cei doi copii in pragul sustinerii admiterii la facultate. Amandoi copiii invata temeinic, dar unul este laudat si apreciat pentru efortul sau si unul este descurajat spunandui-se ca nu va reusi, ca degeaba invata acum cat pentru o viata intreaga, ca efortul sau este unul aproape zadarnic. Cel care beneficiaza de tratarea pozitiva de mai sus ajunge sa isi formeze o imagine pozitiva despre sine conform careia el devine multumit de sine, de ceea ce face, este stimulat si motivat la gandul ca este apreciat. Cel de al doilea isi creeaza o imagine negativa despre sine ,fiind si o fire mai sensibila si retrasa, lucru care il demotiveaza aproape total ajungand sa isi piarda increderea in el si in reusita, sa nu mai aiba randament, imagine rezultata din tratarea de catre parinti contradictorie cu disciplina pozitiva.
Timpul trece si cei doi copii mai au o zi pana la examanul de admitere la facultate. Primul copil abia asteapta evenimentul, cel de al doilea se gandeste sa nu se mai prezinte, ca oricum nu va reusi. A venit si ziua examenului, primul merge cu bucurie la examen, cel de al doilea le spune parintilor ca va merge si el la examen, dar odata ajuns simuleaza o stare de rau si nu se mai prezinta.
CONCLUZIA care se desprinde e urmatoarea: disciplina pozitiva ramane steagul de biruinta si triumf in