În loc de „o dată la două luni”, încasările sunt trecute în contract „bilunar”, adică de două ori pe lună
Noile contracte de prestări-servicii pe care societatea de salubritate Tega SA a început să le încheie cu locuitorii din Sfântu Gheorghe pentru ridicarea gunoiului menajer au ajuns să-i sperie pe oameni. Și asta nu din cauza sumei care se menține în limita celei vechi, adică la 7 lei/lună/persoană, ci din cauza unei formulări nefericite în cadrul contractelor.
Cei care au conceput modelul de contract dintre Tega și populație par să aibă lacune serioase de limba română, deoarece în loc să spună că plata serviciilor se va efectua o dată la două luni, au scris în respectivele contracte că plata se va face… bilunar.
Mulți cetățeni au semnat contractele fără a le mai citi cap-coadă și fără a pune la îndoială buna-credință a societății de salubrizare. Alții, însă, au studiat contractele și și-au dat seama că e ceva în neregulă cu acestea: la Capitolul VI – Tarife, facturare și modalități de plată, în cadrul Art. 11 se arată că „Facturile se emit bilunar, în baza tarifelor aprobate (…)”.
O simplă analiză a textului arată că taxa de 7 lei/persoană ar urma să fie plătită de două ori pe lună și nu o dată la două luni, cum e de fapt cazul în realitate. Diferența nu a fost însă sesizată de directorul Tega SA din prima citire, ci doar când i s-a explicat că bilunar nu înseamnă o dată la două luni.
„Da, este într-adevăr o greșeală a noastră, ne-a scăpat… Acum însă nu trebuie să se sperie nimeni, căci nu vom cere taxa de două ori într-o lună, nici vorbă de așa ceva”, a mai spus Tóth-Birtan Csaba, arătând că în zilele următoare vor stabili o metodă prin care contractele să fie corectate – atât cele care urmează să fie încheiate, dar și cele ce au fost deja semnate.
Din luna februarie, Tega a schimbat modul de plată a taxei pentru gunoiul menaje