Astăzi ne-a părăsit un om trecut deja în legendă: aviator Mariana Drăgescu. În septembrie, ar fi împlinit 101 ani...
În 1935, Mariana Drăgescu s-a înscris pe ascuns la şcoala de pilotaj din Băneasa, fiind intruită de un faimos pilot al vremii, căpitanul Constantin Abelas. Va obţine al şaptelea brevet feminin din România şi se va angaja la Aeroclubul Regal al României. În 1939, prinţesa Marina Ştirbey a avut ideea înfiinţării unei escadrile sanitare formată doar din femei. Proiectul a fost aprobat şi în iunie 1940 s-a înfiinţat Escadrila Sanitară, mult mai cunoscută sub numele pe care i l-a dat chiar celebrul scriitor Curzio Malaparte: Escadrila Albă.
După declanşarea războiului, Mariana Drăgescu a văzut toate fronturile pe care au sângerat ostaşii armatei române. A fost la Odesa, în Kuban, a zburat în iadul de la Stalingrad, a ajuns până la Viena. Datorită, priceperii şi curajului de care a dat dovadă, peste 1500 de militari au scăpat cu viaţă. După război, a revenit în aviaţia civilă, fiind o perioadă instructor la Şcoala de Aviaţie Ghimbav.
În 1955, regimul comunist, pe care unii conaţionali îl regretă, i-a retras livretul militar. Origine nesănătoasă....Cea care şi-a riscat viaţa în cele mai dure câmpuri de bătălie ale celui mai sângeros râzboi, care a salvat mii de vieţi în condiţii pe care cu greu ni le putem imagina acum, a fost nevoită să schimbe combinezonul de zbor cu o salopetă de muncitor şi ochelari de dactilografă la Policlinica C.F.R. „Ana Ipătescu”, până la pensionarea din 1967.
Pentru cele care citesc aceste rânduri, pentru tinerele care vor să ştie cum arată cu adevărat un model de viaţă, nu căutaţi în altă parte! Mariana Drăgescu şi-a urmat visul şi şi-a îndeplinit menirea cu o frumuseţe şi o eleganţă pe care astăzi nu le veţi găsi. Existenţa unor oameni precum aviatoarea Mariana Drăgescu sunt o şansă, uneori nemeritată, pent