Conceptul de ceas inteligent a revenit în atenţia publicului în ultimele luni, după ce zeci de ani diverse companii au experimentat cu acesta. Ce este însă un smartwatch? Cât de util este? Poate fi foarte util, dar nu chiar după cum a fost înţeles conceptul.
Microsoft este una dintre companiile cele mai preocupate de propulsarea unui smartwatchpe piaţă, dar a eşuat în repetate rânduri, unica reuşită fiind Spot retras însă în urmă cu câţiva ani. Japonezii sunt alţi oameni preocupaţi de această industrie, iar Sony îşi promovează destul de mult propriul produs. Este util? Poate fi.
Un smartwatch nu trebuie înţeles ca un dispozitiv de sine stătător, autonom, pentru că nu este nici pe atât de bun precum un smartphone, nici pe atât de stilat precum un ceas clasic. Este un gadget care prelungeşte funcţionalitatea unui smartphone sau a unei tablete. Aşa cum Google Glass duce mai departe conexiunea la Internet, la reţele sociale, la oameni, aşa este şi un smartwatch. Primeşte Internet de la smartphone, aduce notificări, dar cam atât, fiind limitat şi în dimensiuni.
Există, însă, şi ceasuri inteligente gata echipate cu Android, care au acces la un magazin propriu cu aplicaţii şi sunt (aproape) gata să înlocuiască un smartphone. Ceea ce ar aduce pe piaţă LG, Microsoft, Apple sau Samsung nu ar fi înlocuitoare de smartphone-uri, ci fix prelungirea de care spuneam mai sus. Şi astfel ar trebui utilizat un smartwatch, este hubul notificărilor, alertele de la încheietura mâinii.
5 lucruri pe care un smartwatch ar trebui să le facă pentru a avea succes:Magazinul de aplicaţii trebuie să existe, fie rupt din cel natural (App Store pentru Apple, Play Store pentru ceva cu Android sau Samsung Apps pentru un ceas de la Samsung), fie creat de la zero. Aplicaţiile ar fi create după tipar propriu, adaptate ecranului mic şi funcţionalităţilor pe care trebuie să le îndep