Singurele instituţii de credit din ţara noastră care ar trebui să aibă o strategie de furnizare de servicii universale sunt cele care au o cotă de piaţă de cel puţin 3-4%, în timp ce restul ar trebui să aleagă una sau mai multe nişe, în care să activeze, consideră Kevin von Gamm, Chief Sales Officer (CSO) în cadrul companiei de consultanţă de management şi IT "Capgemini" România. "Să fii o bancă universală presupune să oferi întreaga gamă de servicii bancare, iar acest lucru este costisitor. Pentru băncile mari, cu prezenţă la nivel naţional, o astfel de abordare are sens, pentru că dispun de reţeaua necesară", ne-a declarat domnia sa.
Voci din piaţa bancară au afirmat că avem prea multe instituţii de credit universale, în condiţiile în care doar un număr redus de bănci au ales să exploateze nişe. Kevin von Gamm este de părere că cele 40 de bănci prezente în ţara noastră sunt suficiente pentru economia autohtonă, gradul redus de bancarizare având drept cauză faptul că actorii se luptă pentru un segment îngust de clienţi.
În opinia consultantului, care a venit la "Capgemini" în luna februarie, după o carieră în domeniul bancar şi al asigurărilor, din care ultimii nouă ani au fost petrecuţi în ţara noas-tră, o bancă universală ar trebui să îşi segmenteze atât clientela alcătuită din persoane fizice, cât şi pe cea formată din persoane juridice. Pentru clienţii persoane fizice având un venit sub medie, instituţiile de credit ar trebui să pună accent pe dezvoltarea platformelor informatice, pentru a reduce costurile provocate de interacţiunea fizică a angajaţilor cu aceştia. În acelaşi timp, ar trebui implementat conceptul de bancher mobil, care există în alte ţări, pentru a deservi populaţia rurală. O astfel de persoană ar urma să ofere servicii bancare tradiţionale, însă nu din spatele unui ghişeu bancar, ci deplasându-se în localităţile din aria care i-a fo