Este fiică de preot și a crescut, împreună cu ceilalți 5 frați ai săi, după reguli stricte, care nu permiteau abateri de la morala creștină: iubire față de semeni, corectitudine și modestie. Rigori de la care nici acum, când are de gestionat cel mai puternic brand al județului nostru, Ana Maria Muscar nu-și permite nici o abatere.
Crede că și-a ales să lucreze în turism din dorința de a cunoaște lumea. Nu a avut parte de o copilărie cu vacanțe de familie și de călătorii care să-i satisfacă dorința de a vedea toate minunile lumii, așa că, la momentul la care a trebuit să decidă ce își dorește să facă în viață, ca profesie, Ana Maria Muscar nu a ezitat decât o secundă, cât să aleagă între a fi ghid turistic și stewardesă. A hotărât să meargă pe turism, așa că și-a făcut studiile în domeniu și s-a apucat de treabă. În 2003 a ajuns să lucreze pentru cea mai puternică firmă din județ, cunoscută atât în țară, cât și peste hotare, care oferă servicii în domeniul turismului și are în proprietate două dintre cele mai puternice branduri de pe piață: Coroana de Aur și Dracula.
Ana Maria Muscar și-a început drumul la recepția hotelului Coroana de Aur și l-a continuat până în vârf: în Pasul Tihuța, la Castel. Ea spune că a fost un parcurs firesc, de pe a cărui traseu nu a lipsit șansa. La recepția hotelului din Bistrița a avut ocazia să își deschidă larg ochii spre lumea serviciilor din turism: a interacționat cu oameni de diferite naționalități, cu variate pretenții, a învățat să își pună mintea la contribuție pentru a le satisface cerințele și să nu lase ca nimic din viața personală să nu interfereze cu cea profesională.
”Cred că este o profesie care mi se potrivește ca o mănușă. Îmi place să cunosc oameni, să le ghicesc dorințele, să știu ce își doresc. Pentru că sunt extrem de exigentă cu mine și nu pot face rabat de la corectitudinea pe care am fost setată